Museum Boijmans Van Beuningen valt in de prijzen bij de 100 jaar Volkskracht Awards!

Museum Boijmans Van Beuningen is in de prijzen gevallen bij de 100 jaar Volkskracht Awards. Het museum is door de Stichting Bevordering van Volkskracht toebedeeld met 150.000 euro! Dit wordt besteed aan het project Snakken naar Boijmans, waarin het museum het monumentale gebouw, nu gesloten voor renovatie, openstelt gedurende drie weken in de zomer van 2024.

Uitreiking 100 jaar Volkskracht Awards, De Doelen, 04-10-23. Foto Minke van Hooff.jpg

Snakken naar Boijmans

Het doel van deze openstelling is om gehoor te geven aan het grote gemis van het klassieke museumgebouw onder de Rotterdamse bevolking. Tegelijk heeft het museum iets te vieren: in 2024 bestaat Boijmans precies 175 jaar. Snakken naar Boijmans is een uitgesproken publieksprogramma. Verwacht een deel van de museumcollectie en andere kunst ín de bouwplaats voor het vernieuwde museum. Er worden rondleidingen, talkshows, muziek en andere programma’s gepland. De precieze invulling van het programma wordt in 2024 bekendgemaakt.

Snakken naar Boijmans is een verjaardagsfeestje: we kijken terug op 175 jaar museum, maar we kijken vooral vooruit. Waar gaan we naartoe? Iedereen is uitgenodigd om te komen kijken én mee te praten. Ina Klaassen, directeur Museum Boijmans Van Beuningen

100 jaar Stichting Bevordering van Volkskracht

De 100 jaar Volkskracht Awards vonden plaats op woensdagavond 4 oktober 2023 in de Doelen te Rotterdam, om de verjaardag van de Rotterdamse Stichting Bevordering van Volkskracht te vieren. Al 100 jaar zetten zij zich in om met partners gezamenlijk Rotterdamse dromen te verwezenlijken. De organisatie droeg ook bij aan de realisering van Depot Boijmans Van Beuningen. Het museum is de stichting dankbaar voor deze nieuwe stap in de relatie tussen twee Rotterdamse iconen. En ziet bovenal reikhalzend uit naar het opnieuw verwelkomen van bezoekers in het monumentale gebouw.