Ina Klaassen tweede directeur Boijmans

Boijmans stelt tweede directeur aan: Ina Klaassen

Museum en Depot Boijmans Van Beuningen in Rotterdam hebben er een directeur bij. Zakelijk leider Ina Klaassen staat vanaf heden naast directeur Sjarel Ex.

Favicon for boijmans.pr.co Klik hier voor de mediakit met persbericht boijmans.pr.co

Ina Klaassen (1969) groeide op in Groningen, ze volgde de studie Audiovisuele kunst aan de kunstacademie Minerva te Groningen, aan de Rijksuniversiteit in Groningen studeerde ze Kunst en kunstbeleid. Voordat Klaassen in 2013 bij Boijmans begon als zakelijk leider, was zij als directeur verbonden aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam en als directeur Fine Arts bij hogeschool ArtEZ, locaties Zwolle, Arnhem en Enschede en was ze locatiedirecteur in Enschede. Klaassen werkte meer dan acht jaar voor de gemeente Rotterdam in verschillende functies waaronder adjunct directeur en hoofd Beleid en onderzoek bij de dienst Kunst en Cultuur.

In de functie van zakelijk leider was zij al sectorhoofd Bedrijfsvoering en heeft ze de grote bouwprojecten onder haar hoede. Sinds haar komst heeft ze ingezet op organisatieontwikkeling, automatisering en risicobeheersing, daarnaast heeft ze de interne aansturing van de realisatie van het depot en de voorbereiding van de grootschalige renovatie en vernieuwing van het museum in haar portefeuille.

Vanaf heden zal Ina Klaassen een gelijkwaardige bestuurs- en directeursrol vervullen naast Sjarel Ex. Ze zal zich blijven bezig houden met de toekomst van het museum, het depot en de algehele bedrijfsvoering. Het nieuwe tweehoofdige bestuur is verantwoordelijk voor het gehele reilen en zeilen van het museum. Reden voor de aanstelling van een tweede directeur is de verandering van de organisatie, de groei en de continuiteit van de aansturing van het museum.

Jan Loorbach, voorzitter Raad van Toezicht: "In de afgelopen jaren heeft Ina Klaassen in grote mate bijgedragen aan de professionalisering van de bedrijfsvoering. De Raad van Toezicht kijkt met vertrouwen uit naar een intensieve en plezierige samenwerking."