Boijmans bij de Buren: Rotterdamse musea werken samen tijdens renovatie

2019 – 2022

Op initiatief van Stichting Droom en Daad zal tijdens de komende renovatie en vernieuwing van Museum Boijmans Van Beuningen de collectie zichtbaar en toegankelijk blijven in Rotterdam.

Belasting & Douane Museum, Chabot Museum, Kunsthal Rotterdam, Maritiem Museum, Museum Rotterdam, Stedelijk Museum Schiedam en het Wereldmuseum, zullen onder de noemer ‘Boijmans bij de Buren’ de komende jaren delen uit de collectie presenteren, in een aantal gevallen gecombineerd met onderdelen van het ontvangende museum. In totaal worden er ca. 450 werken uit de collectie van Museum Boijmans Van Beuningen in tien tentoonstellingen elders ondergebracht. Het is voor het eerst dat zoveel Rotterdamse musea met een jarenlange samenwerking de collectie van Boijmans zichtbaar houden.

Uit ervaringen met grootschalige verbouwingen in binnen- en buitenland is overtuigend bewezen dat waar tijdens de verbouwing de collectie (en daarmee het instituut) in beeld bleef op een andere locatie (MoMA, Kunstmuseum Basel, Mauritshuis, Rijksmuseum) de band met pers, publiek, tourist operators, stichters, sponsors en schenkers in tact is gebleven. Ook was de opstart na de heropening succesvol.

De eerste presentatie – ‘Picasso op Papier’ in de Kunsthal Rotterdam – gaat van start tijdens Art Rotterdam, in februari 2019.

logos boijmans bij de buren.jpg

Noot voor de redactie/ niet voor publicatie

Op donderdag 1 november a.s. om 10.00 uur vindt een persconferentie plaats waarin Museum Boijmans Van Beuningen de toekomstplannen toelicht. Wilt u hierbij aanwezig zijn?

Meld u aan via: pressoffice@boijmans.nl.

Neem voor meer informatie contact op met:

Museum Boijmans Van Beuningen

Willemijn van Drunen, 06-15830703 / drunen@boijmans.nl